Masz problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień? Skorzystaj z transportu!
25 stycznia b.r. ruszyły szczepienia dla seniorów powyżej 70. roku życia. Stopniowo szczepionka będzie udostępniana kolejnym grupom. Chcesz się zaszczepić, ale masz problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień? Sprawdź, jak skorzystać z organizowanego przez gminy specjalnego transportu na szczepienia.
Chcemy, aby osoby, które mają problem z samodzielnym dotarciem do punktu, mogły skorzystać ze szczepień przeciw COVID-19. W tym celu gminy zorganizowały specjalny transport z domu pacjenta do punktu szczepień. Po zaszczepieniu, osoba potrzebująca zostanie odwieziona do swojego miejsca zamieszkania. Chęć skorzystania z transportu można zgłosić bezpośrednio w punkcie szczepień lub za pośrednictwem specjalnego numeru telefonu, który jest obsługiwany przez koordynatora, telefoniczny punkt zgłoszeń transportowych oraz informacji o szczepieniach przeciwko wirusowi SARS-CoV-2 (infolinia) - Artura Macul – nr tel. (68) 34 19 108 lub 668 499 370 lub mail: ops@skape.pl
Kto może skorzystać z transportu do punktu szczepień?
Ze specjalnego transportu mogą skorzystać:
- osoby niepełnosprawne, które posiadają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności (w stopniu znacznym o kodzie R lub N) lub odpowiednio I grupę z ww. schorzeniami;
- osoby, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego punktu szczepień – w przypadku miast poniżej 100 tys. osób, gmin miejsko-wiejskich oraz wiejskich;
- osoby powyżej 70. roku życia, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego punktu szczepień – w przypadku miast powyżej 100 tys. mieszkańców.
Umówiłem transport, ale muszę zmienić datę - co wtedy?
Sprawdź, co zrobić, jeśli umówiłeś się na transport, ale termin Twojego szczepienia uległ zmianie.
Zmiana terminu na wniosek pacjenta
Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:
- Dokonaj zmiany terminu szczepienia. Jeśli rejestrowałeś się za pomocą strony internetowej – zrób to właśnie tam. Jeśli dokonałeś rejestracji przez infolinię 989, skontaktuj się z nią ponownie, aby ustalić nowy termin.
- Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Jeśli zarejestrowałeś się bezpośrednio w punkcie szczepień i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:
- Skontaktuj się z punktem szczepień i ustal nowy termin.
- Punkt szczepień przekaże informację o zmianie terminu szczepienia do koordynatora gminnego.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Zmiana terminu na wniosek rejestrującego
Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale podmiot rejestrujący musi zmienić termin Twojego szczepienia:
- Zostanie dokonana rejestracja nowego terminu szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie lub przez SMS.
- Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Jeśli zarejestrowałeś się bezpośrednio w punkcie szczepień i umówiłeś się na transport, ale podmiot rejestrujący musi zmienić termin Twojego szczepienia:
- Zostanie dokonana rejestracja nowego terminu szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie lub przez SMS.
- Punkt szczepień przekaże informację o zmianie terminu szczepienia do koordynatora gminnego.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Telefoniczny punkt zgłoszeń transportowych oraz informacji o szczepieniach przeciwko wirusowi SARS-CoV-2 (infolinia) dla mieszkańców Gminy Skąpe.
Artur Macul – Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Skąpem
nr tel. (68) 34 19 108 lub 668 499 370
e-mail: ops@skape.pl